Håkan Hellström på scandinavium 12 april

image67
denna spelningen slådde faktiskt allt till och med när han spelar på liseberg på sommrarna. helt ortoligt var det skulle göra vad som helst för att få se spelningen igen. Håkan är bäst.

håkan spelade i över två timmar grymt var det han själv tyckte att det var skit kul att han fick spela på scandinavium. Han spelade både gamla och nya låtar blev riktigt glad när han sjöng Kärlek är ett brev skickat tusen gånger jag tycker den låten är riktigt bra och så spelade han andra låtar med hade tänkt att skriva upp dom längre ner i detta blogginlägget. det jag gillar med håkan är att hans texter är så sjukt bra och att kännslan av att vara på en håkan konsert är obeskrivligt men det är så sjukt bra för håkan är allt så positiv och glad och hans låtar går rakt in i hjärtat. och man kan verkligen inte stå stil på hans konserter det märkte jag då för jag och gabbi hade sittplatser jag tror jag inte satt ner alls mycket stog typ upp och dansade. jag gick dagen efter och köpte GT och aftonbladet bara för att GT frågde mig och gabbi vad det var som gör håkan så speciellt? vi svarade: Hans texter och känslan.
men överskriften i aftobladet står det KUNGEN AV GÖTEBORG när jag tänker efter lite så tycker jag faktiskt att det stämmer i på håkan i musik världen är han verkligen kungen av göteborg för han lyckade få dit över 6000 personer och det är inte illa  det vra liksom fullsatt och han gjorde den spelningen till den bästa någonsin och den längsta spelningen håkan någonsin har gjort.

Tro och tvivel
Ramlar
Dom kommer kliva på dig igen
Brännö serenad
Långa vägar
Minnen av aprilhimlen (tillägnad Anders Göthberg)
13
Jag vet inte vem jag är men jag vet att jag är din
Hurricane Gilbert
Inte skyldig nån nåt
Mitt gullbergs kaj paradis
Klubbland
Jag vill ha allting
Gårdakvarnar och skit
Känn ingen sorg för mig Götebrog
En vän med en bil
Kärlek är ett brev skickat tusen gånger
Nu kan du få mig så lätt
För en lång, lång tid
En midsommarnatts dröm
Kom igen Lena!
vi två, 17 år


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0